LightWing AC4

lightwing ac4

http://www.lightwing.ch

Ei vielä varsinaisesti edustussopimusta, mutta alustavat keskustelut käyty niin comco-Ikaruksen kuin Lightwinin kanssa. Kone ei siis ole kevytlentokoe vaan samalla comco konseptilla rakennettu EASA kone 600kg luokkaan.
Lightwing historia on osin yhteinen Comco-Ikaruksen kanssa.
Tästä huomattava yhdennäköisyys niin ulkopuolelta kuin rakenteissakin.

”Mekano” -tyyppinen koneen runkorakenne on osoittautunut käytännössä erinomaiseksi. Onhan Comcon Ikarus ollut vuosia eniten myyty konetyyppi useissa maissa jo kohta vuosikymmeniä. Se on vahva, yksinkertainen ja tekee koneesta lähes ajattoman. Jokainen kuluva osa on helposti uusittavissa ja mahdollinen korjaaminen on edullista ja nopeaa. Taloudellisuus ja helppous ilman että tarvitsee tinkiä suorituskyvystä, tasapainoisesta ohjattavuudesta, tiloista tai mukavuudesta.

Kone on jo EASA CS-VLA hyväksytty 600kg MTOW.

Evektor Harmony LSA

evektor harmony lsa

https://www.evektor.cz/en/harmony-lsa 

Hermony LSA on FAA hyväksytty S-LSA lentokone Evektorilta. Kone on erinomainen harraste ja koulukone. Uudistettu siivenkärki, suurennettu peräsin ja ohjaamotila muiden innovaatioden kanssa tuovat lisämukavuuksia ja ominaisuuksia. Kone tunnetaan kestävänä ja ajattomana ja sopii erinomaisesti Suomeen kun uudet MTOM 600kg määräyset astivat voimaan mahdollisesti jo tänä vuonna, mutta viimeistään 2019 keväällä.

SportsStar RTC

sportsstar rtc

https://www.evektor.cz/en/sportstar-rtc

SportStar RTC on Erinomaisilla lento-ominaisuuksilla varustettu nykyaikainen kokometallinen kaksipaikkainen lentokone jonka käyttökustannukset ovat jopa puolet edullisemmat kuin perinteisten lentokoneiden kkäyttökustannuksista. Tämä kone on vasteenotettava vaihtoehto esimerkiksi lentokouluille lupakirjoihin ja niiden ylläpitoon.

Ikarus C42 C, CS

IKARUS C42C

IMG 0063

Tuotteet ovat koko ajan kehittyneet joka uuden mallin myötä. Suurin hyppäys tietenkin oli kun avo-ohjaamoinen Ikarus C22 aikanaan sai rinnalleen C42A:n. Melkoinen muutos tapahtui kun 13 cm pidempi C42B esiteltiin. Siitä tulikin huima volyymikone. Kun Ikarus C42C esiteltiin ei saman oloisen ulkonäön myötä osattu mitenkään oivaltaa kuinka suuresta muutoksesta itse asiassa oli kyse. Heti kiinnostavaksi noussut kone vakuutti jokaisen kokeilemaan lähteneen.

Ikarus C42 B

Ikarus C42BIkarus C42B

Ikarus C42A

Hintaluokka tehtaalla varusteista riippuen

alk. 55235€ < ALV 0%  (C42A  51300€ <ALV 0%, kysy tarkemmin)

Ikarus C42 A ja B (Siis kaikki Ikarusmallit ovat edelleen saatavissa. Läheis jokaiseen makuun ja kukkarolle)

Ehkä parahaat ja pidetyimmät ikimodernit saksalainet kevytilmailukoneet.  Monessa maassa ja varsinkin suomessa täysin ylivoimainesti ostettu.

Kevytilmailussa asiakaskunta ja konevalikoimat laajenevat vauhdikkaasti. Siihen on erinomaiset syyt.  Kevytilmailu on kauan odotettu kehityssuunta niin monien omakohtaisen lentämisunelman toteutumiselle.  Kun tähän vielä lisätään Suomen erinomaisuus harrastaa lajia varsinkin kelluke käyttöisesti niin talvella kuin kesällä. 
Vaikka konetarjonta onkin laajaa ja moneen eri tarpeeseen tulee Ikarus C42:n ylivoimaisuus sen ajattomuudessa ja tasalaatuisuudessa kaikissa suhteissa.



Yleensä lajiin tullaan kohtalaisen pienellä lentokokemuksella. Silloin tarvitaan koneelta ominaisuuksia jotka tuovat omistajalleen tai kerholle oikean turvalisuuden tunteen, helpon lennettävyyden ja huollettavuuden.  Ikaus ei ole markkinoiden nopeimpia koneita eikä ole tarkoituskaan, koska tasapainoisuus kaikilla nopeusalueilla on etusijalla, mutta omaa hyvin riittävän matkanopeuden pitkillekin matkoille.  

Ikarus C42CS

 

Ikarus C42CS

Hintaluokka varusteista riippuen

alk. 69850 € < ALV 0%

 

Yleiskuvaus

Ikarus C42CS

Comco-Ikarus tehtaan uusin tuote Ikarus C perheeseen 2017

Tehdas on pysynyt uskollisena erinomaiselle oivallukselle rakentaa harrstelentolaite mahdollisimman helpoksi ja edulliseksi ylläpitää, mutta samalla saada siihen ehkä markkinoiden paras käytön monipuolisuus sekä stabiilisuus kaikilla nopeusalueilla ja kaikkien pysty, vaaka ja poikkittais akseleidensa suhteen.

Erinomaiseksi osoittautunut siipi on päällystety erittäin vahvalla Tedlar UV-suojatulla lämpökutiste kankaalla. Kestävä ja helppo puhdistaa (jopa jäästä tarvittaessa)
 
Ikarus C sarja on saanut vankkumattoman jalansijan useissa maissa ja on kotimaassankin Saksassa ollut vuosia eniten myyty moderni kevytlentokone. Syitä on monia joista enemmän volyymimalle Ikarus C42 kohdalla.

C42CS on,vaikka perustu samaan ideologiaan, on suurelta osin täysin uusi kone.

Tärkeimmät muutokset koskevat täysin uutta siipeä niin profiililtaan kuiin mitoiltaakin.

Runkokatteet on uusittu. Samoin ohjaamo, laskuteline CS, moottoripukki jne.

Kone on 25 km/t nopeampi kuin markkinoiden valloittaja veljensä C42 ilman että stabiilisuus on yhtään huonontunut hitaissakaan nopeuksissa.

C42C ja CS on asettunut kevytilmailun edulliseen Luxus luokkaan. Meille suomalaisille tärkeä keluukevarustus CS:ään tulee hieman myöhemmin,  joten Ikarus tuoteperhe on todella mielenkiintoinen ja tarjoaa jatkossakin varmuutta, hyvää jälleenmyyntiarvoa ja monipuolisuutta  koko asiakaskunnalle.

Huomattakoon sekin että Comco-Ikarus tehdas tulee tarjoamaan kaikille C42 koneille B mallista lähtien taannehtivasti uusin painomääräysten tultua voimaan (2018 loppu - 2019 alku) MTOW  painoskorotus kitit. Kitin hinta on vielä auki.  

Määräyset tiukkenevat kaikien vanhojen kevytlentokoneiden ostalta siten etä joustavuudet pelastusvarjojen ja kellukkeiden lisäkuomattavuuden osalta poistuvat ja vain tyyppitodistuksessa oleva MTOM (maksimi lentoonlähtömassa) 450kg jää voimaan.  Tämä jättää monet Kevytkoneen hankalaan asemaan kun kuormattavuus on rajallista. (joskin Ikarukselle ollut aina kohtuullinen).
Comcon tarjoama kitti nostaa suoraan MTOMn vähintäin 90kg 540kg tai suuremmaksi taannehtivasti.  kaikki uudet koneet tulevat automaattisesti olemaan tulevien määräysten mukaisia.

C42C jaCS koneet vaikka päällisin puolin näyttävätkin tutuilta ovat ominaisuuksitaan aivan selkeästi huomasti kehittyneet.  Tämän voi aioastaan todeta kokeilemalla. Jokainen on todella positiivisesti yllättynyt.

 

Eurostar SL ja SL+

eurostar

https://www.evektor.cz/en/eurostar-sl-plus

Kokometallinen EuroStar SL on erittäin kehittynyt kevytlentokone vankalta yleisilmailukoeitakin valmistavalta Evektor – Aerotecnikilta Tsekeistä ja on suomen toiseksi eniten ostettu kone Ikaruksen jälkeen.

Kone on testattu monesti niin laadun, turvallisuuden, luotettavuuden suhteen.
Evektor tehdas on lentokoneenvalmistukseen laatuluokiteltu tehdas joka on saavuttanut korkeimmat laatustandardit myös harrasteilmailun koneissa.

Eurostar EV97 2000 OH-U419 2003

Eurostar EV97 2000 vm 2003 OH U419

HIENO EUROSTAR EV97 2000, vm 2003

Käyntiaika 1600t

- 100 hv Rotax 912ULS
- Icom paneeliradio/Intercom headsetit
- Funke TRT800 transponderi S-mode
- Siipilaskuvalo
- Pyöräsuojat
- Strobe siipinavivalot
- Warp Drive 3-lapainen potkuri etureunavahvistein
- Gloogerhanz Desing väritys

Säännölliset huoltolistat (Tmi Kari Aspiola)

- kumiremontit tehty
- korkeusmittari aneroidikoe myös juuri tehty
- katsastettu

Erittäin hyvässä kunnossa ja siisti.

Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. 

Hinta 35000€

Tarkemmat tiedot Mika Broman
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
0500-839663

Tradeaid Oy
info@tradeaid.fi 
00400-299808

 

Eurostar EV97 mod 2003 OH U419 paneeli

Eurostar EV97 mod 2003 OH U419 sisäväritys

Eurostar EV97 mod 2003 OH U419 3

Eurostar EV97 mod 2003 OH U419 2

 

Savage

savage

Mallit

Agilis
Bobber
Classic
Cruiser
Cub/Nomand
Cub –S
Shock Cub

Savage   ZlinAero
https://zlinaero.com/company.php#

Savage on konesarjan koneet ovat aivan omassa luokassaan nostalgisella, mutta nykyaikaisella omalla filosofialla.