Ikarus C42 C, CS

IKARUS C42C

IMG 0063

Tuotteet ovat koko ajan kehittyneet joka uuden mallin myötä. Suurin hyppäys tietenkin oli kun avo-ohjaamoinen Ikarus C22 aikanaan sai rinnalleen C42A:n. Melkoinen muutos tapahtui kun 13 cm pidempi C42B esiteltiin. Siitä tulikin huima volyymikone. Kun Ikarus C42C esiteltiin ei saman oloisen ulkonäön myötä osattu mitenkään oivaltaa kuinka suuresta muutoksesta itse asiassa oli kyse. Heti kiinnostavaksi noussut kone vakuutti jokaisen kokeilemaan lähteneen.

 

C42Cssä on insinöörit tehneet erinomaista työtä.  Kone on Edeltäjiään huomattavasti nopeampi ja vakavuus ja äänettömyys on etisestäänkin parantunut eikä huonoja olleet aiemmatkaan mallit. Ovien ja katon uudelleen muotoilu ja parantuneet tuuliohjaimet ovat tehneet ohjaamosta vedottoman. Suurennettu tavaraluukku tuo mukavuutta myöskin huollettavuuteen.

Kokonaan uusi moottoriripustus on tehnyt koneen lähes värinättömäksi ja hiljaiseksi.

Uusi siipiprofiili tehokkaine wingletteineen on 70cm lyhyempi toi merkittävän helppouden ja keveyden ohjaamiseen ja silti sakkausnopeus en pysynyt samana.  Hitailla nopeuksilla vajoaminen on hieman nopeampaa mutta vastaavasti ohjattavuus on huomattavasti parantunut ja herkistynyt.  

Ikarus C42CS esiteltiin viime vuonna jossa nopeus on edelleenkin huomattavasti parantunut ilman että mistään muusta aiemmin hyvistä ohjattavuus tai hidaslento-ominaisuuksista on tarvinnut tinkiä niin kuin yleensä käy. Laskuteline on kokonaan uudistettu virtaviivaiseksi ja näyttäväksi.

Tule itse kokeilemaan.
Huomaat että Ikarus ei turhaan ole Suomen eniten haluttu kone, Saksan joka vuosi eniten myyty kone edelleenkin monikayttöisyydessään ja ylläpidettävyydessään ylivoimainen.